Cod termostat # 06B-121-111-G.
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Zona de operare:
Pasul 1: Scoaterea antigelului din instalația de răcire
Demontați scutul de protecție.
Desfaceți capacul rezervorului de antigel.
Îndepărtați clema de plastic care fixează senzorul de temperatură de furtunul de jos al radiatorului. Cu o găleată dedesubt, demontați senzorul și lasați antigelul să se scurgă.
Mai multe informații și imagini privind această procedură găsiți urmărind tutorialul (DIY-ul) de aici.
Pasul 2: Scoateți furtunul superior de la radiator
Scoateți furtunașul ce conectează rezervorul de antigel cu furtunul din partea de sus a radiatorului. Apoi scoateți furtunul mai mare de pe conducta care trece de-a lungul admisiei și de la radiator. Va trebui să desfaceți (dar să nu scoateți) clipsul metalic care fixează furtunul de radiator, apoi trageți cu putere înapoi.
Imagine cu furtunul demontat:
Pasul 3: Scoateți furtunul de admisie (de la clapeta de accelerație la intercooler)
Demontați farul de pe partea șoferului (nu e absolut necesar dar este mai ușor în acest mod). Slăbiți clema la fiecare capăt și scoateți furtunul.
Pasul 4: Demontați clapeta de accelerație
Scoateți conectorul electric și cele 4 șuruburi cu cap hexagonal (5mm):
Imagine cu clapeta de accelerație demontată:
Pasul 5: Slabiți cureaua de transmisie și dați-o jos de pe alternator
Folosiți o cheie inelară sau o cheie reglabilă pentru întinzător. Trageți înspre dreapta. Scoateți cu atenție cureaua de pe alternator (spre partea din față a mașinii).
Pasul 6: Scoateți șuruburile alternatorului
Scoateți cele 4 șuruburi care țin fixat alternatorul de suport:
Pasul 7: Scoateți conectorul electric și cablul de împământare de la alternator
După ce ați scos cele 4 șuruburi, puneți alternatorul cu fața în jos, spijinit pe partea de sus a ventilatorului. Scoateți conectorul electric și cablul pentru împământare. Dacă nu ați deconectat bateria, izolați cablul de împământare cu bandă izoler pentru a nu face contact cu alte suprafețe din metal.
Imagine cu alternatorul demontat și cablul de împământare:
Pasul 8: Demontați suportul vertical de la galeria de admisie
Scoateți cele două șuruburi care fixează suportul (hex 6mm):
Pasul 9: Scoateți șurubul de la furtunul metalic al termostatului; scoateți șurubul din partea de sus a radiatorului
Acest lucru vă va permite să dați la o parte conducta de pe termostat. Este posibil ca după demontarea șuruburilor să nu puteți demonta conducta de pe termostat. Va trebui să demontați termostatul de pe blocul motor și pe urmă să îl mișcați până ce va ieși de pe conductă.
Șurubul care ține fixată conducta este amplasat pe partea dreapta (în imaginea de mao jos), iar cele două șuruburi care țin fixat termostatul sunt amplasate în partea stângă:
Șurubul care fixează țeava de metal de partea de sus a radiatorului (poză facută de deasupra galeriei de admisie)
Pasul 10: Îndepărtați furtunurile superioare și inferioare cât și conectorul electric de pe termostat.
Pasul 11: Scoateți cele două șuruburi ce fixează termostatul de bloc și îndepărtați termostatul
Pasul 12: Instalați noul termostat
Instalați noul termostat, asigurându-vă că ați îndepărtat vechea garnitură. Noul termostat ar trebui să aiba în pachet și o garnitură nouă. Lubrifiați garnitura cu un pic de antigel înainte de a o monta.
Instalarea se face în ordinea inversă a demontării:
Totul terminat – arata la fel ca atunci când am început!
Sursa :
http://audizine.com/forum/showthread.php/164025-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement