Instructiuni pentru demontare / montare instrument cluster VW Passat 3C/B6
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
DEMONTARE:
Pasul 1
Se regleaza volanul cat mai inspre noi si in jos.
Pasul 2
Se desface ornamentul care apare in imaginea de mai jos (este cel care acopera IC-ul dintr-o parte in cealalta). Se incepe indepartarea acestuia din stanga si apoi din dreapta.
Pasul 3
Se scoate din pozitie prin simpla tragere. Eventual folositi o surubelnita din plastic cu care sa fortati ridicarea acestuia. El este fixat in pozitie in cateva repere (cca 3 bucati)
[stextbox id=”warning”]Atentie ca atunci cand trageti sa nu il flexati prea tare.[/stextbox]
In dreapta acestui ornament, intra sub ornamentul invecinat. Vezi imaginea de mai jos.
Pasul 4
Ornamentul care a fost scos.
Pasul 5
In imaginile de mai jos sunt fotografiate mici repere de cauciuc care au rol de a nu lasa ornamentul sa se atinga de IC. Aveti grija sa nu le pierdeti.
Pasul 6
Instrument cluster-ul (IC) fara ornament.
Pasul 7
Desurubati cele 2 torx-uri.
Pasul 8
Cele doua lame de plastic trebuie ridicate pentru a permite scoaterea sertarului de langa compartimentul siguratelor. Mai intai deschideti sertarul. Apoi apasati in sus pe acele lame de plastic si sertarul va cadea in jos.
Pasul 9
Se scoate ornamentul de la RCD. El este fixat prin presare in pozitie asa ca se scoate prin tragerea lui cu atentie afara. Iese foarte usor. Desurubati cele 2 torx-uri figurate pe poza.
Pasul 10
Scoateti capacul de la sigurante cu o surubelnita dreapta (exista o fanta special pentru aceasta). Desurubati cele 2 torx-uri.
Pasul 11
Pentru a desuruba surubul figurat in poza a trebuit sa demontez sertarul de langa compartimentul de sigurante. Afara cu el.
Este singurul surub care este diferit si are si o saiba mare. Restul suruburilor Torx sunt de aceasi dimensiune (T4 sau T5). Ce se vede jos, mochetat, este parte din sertarul acesta care acum a cazut jos. El iese si din cele 2 prinderi pe care culiseaza daca se trage spre noi – una dintre aceste prinderi se vede in poza imediat in dreapta (si usor jos) varfului sagetii.
Pasul 12
Se scoate comutatorul de lumini. Are o modalitate interesanta prin care se scoate. Se impinge comutatorul – intra cam 2,3 mm – si se roteste spre dreapta apoi se poate trage afara. Desurubati torx-ul din figura.
Pasul 13
Imaginile de mai jos arata cum trageti de plasticul – masca de sub instrument cluster. Mai intai din stanga, apoi din dreapta. Atentie in stanga, in zona sigurantelor, surubul de jos din poza 11 este insurubat initial intr-o siguranta metalica. Aceasta poate tine plasticul in loc. Incercati sa ajutati plasticul – masca sa iasa cand trageti de el. Undeva central plasticul – masca este prins tot prin apasare. Se trage si iese din pozitie.
Pasul 14
Desfaceti cele 2 torx-uri. Sunt singurele suruburi care fixeaza IC-ul in pozitie.
[stextbox id=”warning”]Atentie cum le strangeti la loc (daca nu sunt stranse bine atunci poate sa iasa din mufa din cauza vibratiilor din mers, cu consecintele de rigoare).[/stextbox]
Pasul 15
Se scoate cu grija IC-ul afara din bord. Singura usoara opozitie este pana iese din conector.
Pasul 16
IC-ul demontat.
MONTARE:
Pasul 1
Daca tot am demontat IC-ul, curatati contactele cu spray contact.
Pasul 2
Infigeti IC-ul in conector si presati-l in pozitie.
Pasul 3
Strangeti inapoi torx-urile de la pasul 14.
Pasul 4
Puneti in pozitie plasticul – masca (cel de sub IC)
Pasul 5
Strangeti suruburile torx conform pozelor prezentate, in ordine inversa.
Pasul 6
Introduceti in pozitia originala blocul de lumini, rotiti spre stanga si in acel moment o sa se elibereze din pozitia comprimata. Nu uitati ca inainte de aceasta operatiune sa puneti la loc torxul de sub el, fiindca la final ramaneti cu un surub in plus si va mirati de unde este.
Pasul 7
Asezati ornamentul IC-ului la loc, avand grija sa intre mai intai partea lui dreapta sub ornamentul invecinat, apoi impingeti ca sa il puneti in pozitie.
Pasul 8
Puneti capacul la sigurante, sertarul de langa sigurante (cel care este aprope de piciorul stang cand se sta la volan, la loc.
Pasul 9
Daca ati lucrat cu bateria conectata, DAR CU CHEIA SCOASA DIN CONTACT, atunci o sa apara mai multe erori in computerul masinii, legate de instrument cluster. Se pot sterge cu VCDS. Puteti deconecta bateria dar apoi apar alte erori care dispar dupa cativa km parcursi (martori ESP, Volanul galben).
Pasul 10
Rezultatul final
Sursa
http://vwforum.promotor.ro/topic/86543-diy-demontaremontare-instrument-cluster