Pentru a urma corect pașii din acest material trebuie sa parcurgeți în prealabil prima parte a tutorialului.
Acest tutorial (DIY) a fost făcut pe Jetta 99.5 GLS VR6 cu AC manual – Anumiți pași pot fi ușor diferiți pe modele ulterioare (cele dotate cu CLIMATRONIC).
Unele imagini din partea a-II-a a tutorialului au fost facute fara a urma pasii din Partea I, deci elemente care care deja au fost inlaturate pot aparea in unele imagini. Va rugam sa nu tineti cont de discrepante in continuare. Daca urmati pasii asa cum sunt desscrisi si va concentrati numai pe piesele ce apar in imagini, nu veti avea probleme in terminarea tuturor pasilor de dezasamblare.
– Pentru a demonta ornamentul de pe partea soferului, urmati pasii de la 43 la 47 .
– Pentru a demonta comutatorul luminei franei de picior, urmati pasii de la 43 la 50.
– Pentru a demonta radioul si a compartimentului radioului , urmati pasii de la 51 la 52.
– Pentru a demonta suportul de pahare frontal, urmati pasii de la 57 la 58.
– Daca vreti sa demontati radioul/carcasa A/C si sa schimbati clapeta de support pentru pahare, urmati partea I al acestui tutorial si apoi urmati pasii de la 43 la 61.
Inainte de a incepe PARTEA II, urmati pasii necesari din PARTEA I.
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
PASI:
43. Scoateti ornamentul de pe partea soferului prin deschiderea panoului de sigurante aflat pe partea laterala a bordului dinspre sofer. Cheia masinii este utila pentru acest pas, cum se arata mai jos.
44. Dupa ce panoul de sigurante este deschis trageti de piesa bordului ce contine usita, folosind ambele maini asa cum se arata mai jos( am folosit o singura mana deoarece am avut nevoie de cealalta pentru a face fotografia)
45.In imaginea de mai jos se vede de ce piesa panoului de sigurante este asa de greu de inlaturat – este tinuta de 3 cleme (sagetile galbene) si un slot mare (sageata rosie).
46. Scoateti ornamentul din partea stanga jos a volanului prin eliminarea celor doua suruburi T20 Torx din partea de jos (indicate de sageti in imaginea urmatoare).
47. Scoateti ornamentul din dreapta jos a volanului in acelasi mod. Scoateti cele doua suruburi Torx T20 (indicate de sagetile din imaginea de mai jos) si trageti ornamentul de pe bord.
48. Dacă doriți să ajungeti la comutatorul de lumini de frână sau la orice altceva sub bord, scoateți panoul de deasupra picioarelor soferului desfacand partea din față a panoului (trageți de zona indicată de săgeata galbenă în imaginea de mai jos spre partea din spate a masinii) și apoi scoateti panoul de sub bord. Rețineți că marginea panoului cea mai apropiata de partea din față a mașinii este asigurata de două sloturi orizontale (plastic alb), indicat de săgețile roșii în imaginea de mai jos. Acest pas nu este necesar pentru demontarea ulterioară a zonei consolei centrale / radio / HVAC. Dacă nu accesati comutatorul de lumini de frână sau orice altceva sub bord, mergeti la pasul 51 (ignorati pașii 49 și 50).
49. Săgeată din Imaginea de mai jos arată locația comutatorului luminii de frână. Acest comutator are de multe ori defecțiuni și trebuie să fie ajustat sau înlocuit. Pentru a îndepărta comutatorul de pe suportul lui, rotiți comutatorul în sensul invers acelor de ceas (35-45 ° sau 90 °, în funcție de versiunea pe care aveți) și glisați-l spre partea din spate a masinii. Nu apăsați pedala de frână în timp ce faceți acest lucru sau mecanismul intern al COMUTATORULUI (pe cele mai recente versiuni). Se va întrerupe! Pentru a instala un nou comutator de lumină de frână (fără al distruge cum ar trebui sa faca cat mai multe persoane), urmați instrucțiunile postate în tutorialul de aici.
50. Pentru a deconecta comutatorul de lumini de frână de la conectorul cablajului lui, împingeți cele două cleme (indicate prin săgeți în imaginea de mai jos) una către cealaltă și trageți conectorul cablajului de pe comutator.
51. Următorul pas este înlăturarea radioului – instrucțiunile pentru acest pas depind de ce tip de radio aveți. Dacă aveți un radio VW stock, introduceți cheile de îndepărtare al radioului în fantele verticale la marginea feței radioului (indicată de săgețile din imaginea de mai jos). Apăsați până la capăt, în același timp trăgând înapoi de radio, pentru a ieși din slot . După ce a ieșit, deconectați alimentarea, conexiunile catre difuzor si antenă din spatele radioului.
52. Dacă aveți un radio aftermarket, scoateți unitatea conform instrucțiunilor producătorului.
53. Scoateți tava de sprijin dintre cele două sloturi DIN, prezentate în imaginea de mai jos.
54. Tava de sprijin este asigurata cu un clips pe fiecare parte (săgețile galbene in imaginea de mai jos), precum și o clema la spate (săgeata roșie imaginea de mai jos). Desfaceți clipsul de pe ambele laturi ale tăvii (puteți să utilizați o șurubelniță sau un alt instrument) și apoi trageți tava afară pentru a o deconecta de la clema din spate.
55. Scoateți ornamentul de deasupra unității de control AC folosind o șurubelniță plată sau o alta unealta, așa cum se arată mai jos.
56. Scoateți cele patru șuruburi Torx T20 de la colțurile unității de control AC, așa cum este indicat de săgețile in imaginea de mai jos.
57. Deschideți clapeta suportului de pahare, păstrând suportul în slotul aferent. Pentru a face acest lucru, apăsați pe clapeta pentru a elibera suportul de pahare, împingeți suportul înapoi dar nu pliați clapa în jos (așa cum se arată mai jos). Suportul de pahare este fixat de cusca DIN de două cleme, indicate de săgețile in imaginea de mai jos. Mișcați clemele una către cealaltă simultan folosind o șurubelniță și apoi glisați unitatea de suport pahare afară.
58. Imaginea de mai jos prezinta unul dintre clipsurile ce fixează suportul de pahare.
59. În cele din urmă, scoateți cele patru șuruburi Torx T20 ce fixează cusca DIN de planșa de bord. Există două șuruburi pe fiecare parte a cuștii. Șuruburile de pe partea șoferului sunt afișate in imaginea de mai jos – șuruburile de pe partea pasagerului se află în locuri identice. Acum puteți îndepărta cusca de pe planșa de bord.
60. Dacă aveți nevoie sa schimbati clapeta suportului de pahare, urmați procedura corespunzătoare tipului de suport de pahare pe care il aveți. Dacă aveți suportul de pahare in stil mai vechi , îndepărtați clapeta prin împingerea afară a pinilor de pe balamalele clapetei, indicați de săgețile din imaginea de mai jos.
61. Dacă aveți un suport de pahare mai nou , îndepărtați clapeta folosind o șurubelniță pentru a desface clemele de metal care o fixeză de unitatea principală a suportului de pahare, așa cum se arată mai jos.
Sfaturi de reasamblare
D. Dacă desfaceți panoul din dreptul picioarelor șoferului, nu uitați să glisați în mod corect partea din spate a panoului în cele două sloturi albe din plastic , dintre care unul este prezentat în in imaginea de mai jos.
E. Restul pașilor pentru reinstalare ar trebui să fie exact opusul celor de mai sus – urmați pașii de la 43 la 61 în sens invers.
Sursă articol:
https://forums.vwvortex.com/showthread.php?967146