Unelte si materiale necesare:
- trusă șurubelnițe de diferite mărimi normale și în cruce
- imbus T20
- imbus M8
- cheie pentru manevrarea imbusurilor
- patent cu vârf
- adezivi: picătura, poxilina 10 minute, adeziv epoxi universal 2-componente (vedeți că pe unele scrie că nu lipesc PP,alea nu sunt bune).
- spatulă din plastic
- bandă dublu adeziv
- varniș termocontractil sau bandă izolatoare
- diluant
- letcon, cositor și sacâz
- vaselină siliconică
- WD-40
- switch Saia Burgess V4NST7Y1UL (sau V4NCT7-Y1 | V4NST7UL | V4NCT7)
- clipsuri albe (probabil se vor rupe destule), codul este 6x0867300A
- clipsuri negre (mai puțin probabil să se rupă, dar să aveți câteva de rezervă)
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
ATENȚIE ! Evitați să faceți aceasta operațiune când este frig afară. La temperaturi scăzute plasticul devine casant și veți rupe cam multe elemente (clipsuri, urechi de prindere
Pasul 1. Demontarea panoului de portieră
In partea de jos a mânerului este o mică scobitură, se introduce o șurubelniță și se răsucește
Urmați indicațiile din imaginile de mai jos
– dacă trageți numai din partea de jos s-ar putea să rupeti plasticul (se lipește la loc cu adeziv bicomponent)
Se desfac cele 2 șuruburi
Cu o spatulă, prin tragere, se scoate fața de ușă cu material textil, începând din partea stanga
Poziționarea clipsurilor
Unde aveți clipsuri negre în ușă ar trebui să aveți și așa ceva
Se scoate cablul
Cu un cuter, cu atenție se îndepărtează materialul de protecție/antifonare. Partea de jos nu este necesar să o scoateți, dar dacă vreți se desfac șuruburile din partea de jos, apoi se trage de partea stângă pentru scoaterea clipsurilor , apoi se trage în jos.
Pasul 2. Demontare butuc
Se procedează ca în imaginile de mai jos.
ATENȚIE: Șurubul nu se desface de tot ci numai atât cât să iasă butucul. A nu se umbla cu cheia la butuc cat este scos din usa.
Se scoate cablul de acționare (însemnați poziția în care a fost ca să-l puneți la fel)
ATENȚIE! Daca nu puneti cablul de actionare in aceeasi pozitie, exista posibilitatea sa nu mai puteti deschide portiera din exterior si nici din interior.
Pasul 3. Demontare încuietoare
Se desfac cele două șuruburi
Dacă aveți închidere montată ulterior desfaceți pârghia de acționare după ce ați însemnat în prealabil locul (este important să o puneți exact cum a fost)
Se scoate încuietoarea (trebuie ridicată puțin pentru că are un locaș)
Cufundați încuietoarea în diluant și spălați bine cu o pensulă, după care ungeți angrenajele cu puțin ulei de motor (dacă dați cu vaselină s-ar putea să aveți probleme cu înghețul la iarnă)
ATENȚIE: Nu modificati pozitia niciunui arculet de la mecanismele incuietorii
Pasul 4. Demontare switch
Se desface partea superioară și se analizează switch-ul
Pasul 5. Reparare/înlocuire switch
Se scoate lamela de la switch și se taie cu o pilă în aceste proporții
Se îndoaie puțin lamela în capăt și se atașează la switch. Rezultatul ar trebui să fie acesta
Se verifică dacă la apăsarea lamelei se aude un click ferm, in caz contrar se mai modelează puțin lamela
Se lipesc două fire la piciorușele îndepărtate ale switch-ului. Am tăiat mufa cu un cuter și am procedat ca în imagini, dar nu trebuie să faceți la fel. Puteți lipi două fire pe care ulterior le lipiți de celelalte după ce tăiați mufa.
Rezultatul final în urma asamblării cu poxilină:
Pasul 6. Montarea switch-ului la încuietoare și verificarea funcționării
Se dă cu hârtie abrazivă fină pe locurile unde urmează să facă contact switch-ul cu încuietoarea și se degresează cu alcool
Se aduce încuietoarea în poziția deschis (se trage de cablu)
Se dă cu picătura pe suprafețele switch-ului care vor veni în contact cu încuietoarea și se fixează astfel încât pârghia să fie apăsată
Se ține bine presat în poziția asta cam 2 minute
Se aduce încuietoarea în poziția închis prin apăsarea cu o șurubelniță pe limba care închide (până în a doua poziție)
Se verifică dacă pârghia să fie eliberată
Dacă totul este în regulă se consolidează cu poxilină și se dă cu niște vaselină siliconică pe la pârghie
Pasul 7. Montare
Se montează în ordine inversă:
– Se pune la loc pârghia de acționare
– se introduce încuietoarea în locașul ei
– se montează cele două șuruburi și se strâng dar nu prea tare (8Nm).
– se montează pârghia de acționare de la închiderea centralizată
– se montează butucul la loc (nici șurubul ăla nu trebuie strâns prea tare)
– se pune la loc căpăcelul care protejează șurubul, dacă nu-l mai aveți astupați cu o bucățică de bandă izolatoare, altfel veți avea probleme cu rugina
– cu patentul cu vârf puneți la loc cablul de acționare al încuietorii (cablul mic), în poziția în care a fost și verificați funcționarea corectă a încuietorii (s-ar putea să fie o diferență în funcționare dacă ați curățat și uns încuietoarea)
– lipiți firele de la switch și le izolați (cu varnish termocontractil sau bandă izolatoare)
Pasul 8. Verificare
Verificați dacă încuietoarea și butucul funcționează normal. Verificările se vor face CU UȘA DESCHISĂ (simularea închiderii ușii se face prin împingerea limbii care închide ușa în a doua poziție – vezi mai sus la funcționarea switch-ului) pentru că dacă ceva nu este în regulă să nu aveți surpriza de a rămâne cu ușa închisă.
Se verifică:
- mecanismul de încuiere – acționați cu cheia și vedeți dacă se ridică/coboară pârghia de blocare (sârma aia)
- mecanismul de închidere/deschidere: cu ușa încuiată din cheie (repet să fie ușa deschisă) verificați dacă se acționează broasca (în prealabil împingeți limba care închide în a doua poziție), n-ar trebui să se întâmple nimic. Se descuie ușa din cheie și se verifică deschiderea ușii atât din interior cât și din exterior
Dacă tot ați desfăcut fețele de ușă curățați suprafețele interioare, eliminați eventuala rugină, protejați cu ceva grund și apoi dați cu ceară de protecție (se găsește la spray)
Tăiați cu un cuter în două rola de bandă dublu adezivă (este suficient jumătate) și puneți banda pe locurile unde urmează să lipiți la loc materialul de protecție (pe urma de bitum rămasă)
Se pune la loc materialul de protecție
Se completează clipsurile rupte pe fața de ușă și se ung cu vaselină
Se montează cablul la pârghia de pe fața de ușă
Se montează fața de ușă prin presare
Se montează cele două șuruburi de la mâner și se montează partea exterioară a mânerului prin presare.
Sursa:
http://vwforum.promotor.ro/topic/102379-diy-reparare%C3%AEnlocuire-switch-portier%C4%83/