Scule utilizate: cric capacitate 2 tone, trepied de sustinere, cheie de roti 17mm, surubelnita cu cap lat, cheie cu tubulara de 17mm, hexagon 7, perie de sarma, patent, spray pentru curatarea franelor (Bremsreiniger), vaselina (normala sau cea speciala de cupru), pila (pentru pilit depuneriile de pe etrier si de pe suportul placutelor), seringa pentru extras surplusul de lichid de frana
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ. Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate. Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Pasul 1
Ridicati masina, dati roata jos, asigurati masina cu un trepied pentru a evita eventuale incidente (defecte ale cricului)
Pasul 2
Cu surubelnita lata scoateti cele 2 capacele din spatele etrierului, cele care acopera cele 2 suruburi cilindrice cu cap pentru intrare hexagon de 7, dupa care desfaceti suruburile etrierului cu un hexagon de 7 (in cazul meu am folosit cheie cu tubulara la care i-am atasat un hexagon de 7)
Pasul 3
Scoateti cablul (Cablu senzor ABS) care e prins pe un suport de la etrier (doar il scoateti din acel suport)
Pasul 4
Cu un patent scoateti siguranta etrierului (in cazul meu erau ”blocate” dar pana la urma am scos etrierul)
Pasul 5
Scoateti etrierul din suport (deocamdata nu scoateti placuta care e prinsa de pistonas ”placuta interioara”). Asezati etrierul pe bratul planetarei si scoateti cealalta placuta ( placuta exterioara)
Pasul 6
Cu o cheie cu tubulara de 17mm desfaceti suruburile suportului de placute/etrier, scoateti suportul si discul de frana (in cazul meu nu am surubul de tinere al discului, surub care vine prins langa gaurile prezoanelor si pe care nu toate modelele il au)
Pasul 7
Curatati de depuneri (in cazul meu cu o pila) locasurile placutelor de pe suportul placutelor/etrierului (unde circula placutele la fiecare actionare a pedalei de frana-vedeti poza) dupa curatare puneti foarte putina vaselina pe aceste locasuri.
Pasul 8
Montati la loc discul de frana si suportul placutelor/etrierului, strangeti cele 2 suruburi ( cu cheie tubulara 17mm)
Pasul 9
Stergeti sau dati cu spray Bremsreiniger discul pentru a elimina stratul de protectie care e din fabrica (e un fel de pelicula foarte subtire de vaselina/ulei care protejeaza discul impotriva ruginii in timpul transportului), dupa care montati placuta de frana exterioara.
Pasul 10
Deschideti capota si desfaceti capacelul rezervorului de frana (lasati-l asa), dupa care luati etrierul intoarceti-l si sprijiniti-l pe partea de sus a discului si impingeti pistonasul in etrier, daca aveti cu o presa sau cu doua surubelnite, doua capete de ciocan, etc.(din pacate nu i-am facut poza eu am impins pistonasul cu doua surubelnite)
Pasul 11
Toate acestea fiind facute scoateti placuta veche din etrier si inlocuti-o cu cea noua dupa care puneti foarte putina vaselina la etrier in locasul in care vine ”placuta exterioara” si montati etrierul pe suport dupa care il strangeti cu cele 2 suruburi cilindrice cu cap de intrare hexagon de 7 si acoperitile cu capacelele de protectie (eu in capacele am pus putina vaselina), montati siguranta la loc si cablul ala negru (cablu pt. senzor ABS) inapoi pe suportul de la etrier (doar il apasati).
Pasul 12
Porniti motorul si faceti cateva pedale de frana cat sa fiti siguri ca prinde pedala.
Pasul 13
Extrageti cu o seringa surplusul de lichid de frana care este peste nivelul maxim si sa il aduceti pana la nivelul maxim dupa care puneti la loc capacelul rezervorului lichidului de frana. Montati roata si o strangeti.
Sursa: https://vwforum.ro/topic/69319-diy-cum-sa-ti-schimbi-discurile-si-placutele-de-frana/