Acest tutorial se poate aplica atat pentru masinile echipate cu climatronic cat si pe cele echipate cu AC manual.
Veți avea nevoie de un cablu de diagnoza VAG-COM pentru a face modificările necesare pentru codarea unelor module.
Acest tutorial (DIY) este aplicabil numai pentru sistemele de încălzire Valeo.
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Incalzirea auxiliara (PTC Auxiliary Heater) :
Etapa 1 – Interior:
Unelte:
T25
tubulara 6mm
Componente:
Incalzirea auxiliara (PTC Heater) 1K0 963 235 E
Capac 1K1 819 349 E (optional)
3 m cablu 4AWG
4x conectori tip inel 4 AWG
Banda izolatoare
Conector 1K0 972 704 C
Cablaj de reparație 000 979 009
2 piulite de 6mm
Pasul 1, Trebuie sa ajungeti la sistemul de încălzire.
Sistemul de încălzire este instalat pe partea dreaptă în interiorul spatiului pentru picioare al șoferului.
Scoateți aceste 2 șuruburi (roșu), ambele sunt T25:
Scoateți acest șurub, este tot T25.
Pentru a scoate panoul va trebui să îl trageți ușor înapoi ca în imaginea de mai jos:
Pasul 2, Scoateți capacul stoc.
Aici vedem o schiță cu încălzirea auxiliara instalată. Scoateți cele 2 șuruburi marcate cu numărul 1 si șurubul încercuit cu roșu:
Cu capacul scos puteți instala încălzirea auxiliară în slotul din spatele lui. Folosiți 2 dintre șuruburile a capacului pentru a atașa sistemul de încălzire auxiliară.
Mai jos este o imagine cu sistemul de încălzire instalat. Este posibil să aveți nevoie să tăiați ceva plastic din jurul bornelor în funcție de mărimea conectorilor de tip inel:
Pasul 3, Conexiunile electrice
Radiatorul pentru încălzirea auxiliară folosește în jur de 80 Amperi. Este destul de mult, iar dacă nu faceți conexiunile cum trebuie există pericol de incendiu. Tăiați cei 3 m de cablu in două bucăți, una de aprox 1,2m și cealaltă de aprox 1,8 m.
Atașați câte un conector la capătul fiecărui fir (4 în total). Sertizași, lipiți cu cositor si adaugați manșoane fiecărei conexiuni ca în imaginea de mai jos.
Atașați cablurile la radiator folosind șuruburile de 6 mm. Asigurați-vă că ați conectat cablulurile – la borna negativă și + la borna pozitivă.
Pasul 4, Legați conexiunea de date:
Încălzirea auxiliară comunică direct cu magistrala modululului confort. Cea mai apropiată magistrală ar fi magistrala de date pentru interfața de diagnosticare. Pinii nu sunt vizibili. Vom căuta firele de culoare portocaliu/maro și portocaliu/verde, care sunt răsucite împreună. Tăiați cablajul de reparație in jumătate.
Cablu de reparații atașat la firul portocaliu/verde intră în pinul 1 și cel atașat la portocaliu/maro intră în pinul 2. Modulul este cutia neagră cu mufa roșie în ea. Obiectul din caseta albastră este partea de sus a pedalei de frână. Conexiunile pe care le-am făcut sunt încercuite cu roșu
Conectați firul în încălzirea auxiliară (roșu):
Pasul 5, Legați cablul (-) la șasiu .
Demontați panoul din stânga jos (cel pe care sprijiniți piciorul stâng în momentul în care stați la volan). După ce ați demontat panoul atașați capătul firului (-) la stâlpul B din figura de mai jos. Va trebui sa mutați covorul pentru a putea vedea stâlpul.
Pasul 6, Treceți cablul (+) prin paravanul de protecție.
Aceasta este garnitura de cauciuc prin care vom introduce cablul pentru a trece prin paravanul de protecție. (ignorați cele 3 fire din poză, ele sunt pentru controler-ul pentru pompa de apă) Taiați o fantă în garnitură, suficient de mare pentru a trece cablul prin ea:
Treceți cablul prin fanta facută:
Etapa 2, Exterior.
Unelte:
tubulară 8 mm
tubulară 10 mm
tubulară 13 mm
Componente:
siguranță de 100 Amperi N 105 255 06
piuliță N 101 181 02
5 x șuruburi de 16mm
5 x piulițe de 5mm
În imaginea de mai jos este încercuit cu roșu locul unde vom atașa cablul pe care l-am trecut prin paravanul de protecție de la etapa 1 pasul 6:
Pasul 1, Demontați bateria și suportul pe care stă bateria:
Demontarea bateriei se face relativ ușor. Veți avea nevoie de o cheie de 10mm pentru a îndepărta cablurile de la baterie. Întotdeauna amintiți-vă să scoateți cablul negativ (-) primul. Pentru suportul care fixeza bateria vă trebuie o cheie de 13 mm (încercuit cu albastru în imagine)
După ce ați demontat bateria, va trebui să demontați si suportul pe care a stat. Suportul este fixat de 3 suruburi (încercuite cu roșu).
În imaginea de mai jos apar doar două dintre șuruburi.
Imagine cu suportul bateriei demontat:
Pasul 2, Trageți firul prin paravanul de protecție:
Aceasta este garnitura de cauciuc prin care va iesi cablul. Tregeți de cablu suficient de tare încât să se aseze elegant pe interior:
Întindeți cablul (roșu):
Pasul 3, Atașați cablul pozitiv (+) la bara colectoare:
Atașați siguranța la capătul cablului ca în imaginea de mai jos:
Atașați siguranța de bara colectoare, ca în imagine:
Stadiul 3, Programarea
Unelte: VAG-COM
Pasul 1, CAN gateway:
Aici vom schimba codarea gateway-ului CAN, astfel incat să știe că există incalzire auxiliară instalată:
Pasul 2, Central electronics:
Aici vom schimba codarea modulului Central electronics, astfel incat să știe că există incalzire auxiliară instalată:
Nota:
Unele criterii trebuie să fie îndeplinite înainte de încălzire independentă va porni. De exemplu: Motorul trebuie să funcționeze și turatia lui de aproximativ 700 RPM, sarcina alternatorului trebuie să fie sub un anumit procent, iar setarea temperaturii încălzite trebuie să fie trecut un anumit punct. Odată ce temperatura lichidului de răcire ajunge la 75° C încălzirea auxiliara se oprește.
Încălzire auxiliara isi va ajusta consumul in functie de necesitatile si consumurile de pe alternator. De exemplu: la ralanti cu farurile aprinse se va limita puterea maxima la aproximativ 600W. Atunci când sunt in mers la turatii de peste 1500 de rot/min încălzirea va ajunge la puterea sa maxima consumata de 1000W.
Sursă articol:
http://golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468