Simptome:
Din cand in cand, cand ASR-ul intervine, se aud 3 beep-uri iar martorii ABS, ASR si cel al franei de mana se aprind. Se sting de la sine.
Eroarea pe care o gasim pe tester este
01203 – Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster 03-10 – No Signal Intermittent
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Demontarea ECU ABS, de pe masina:
Corpul pompei ABS e format din doua componente: hydraulic si electric. Trebuie sa separam cele doua corpuri.
Dar, pentru a separa cele doua componente, trebuie sa parcurgem pasii urmatori
Demontam roata stanga fata, si aparatoarea de noroi (este fixata in 11 torx-uri)
Demontam vasul stropitorilor de parbriz. Are un surub sub plasticul care vine peste vasul lichidului de servodirectie si 2 suruburi, pe sub contraaripa. Se desfac cu o cheie de 10 mm
Dupa ce indepartam vasul stropitorului, scoate mufa sistemului hidraulic.
Scoatem si mufa superioara, care intra in ECU ABS, se trage de ea, spre vasul de servodirectie (pozele nu sunt toate facute in ordinea efectuarii operatiunii, parte fiind facute dupa, pt a completa tutorialul si de aceea se vede ECU care deja a fost reparat)
Pentru a separa partea electronica de cea hidraulica, trebuie desfacute cele 6 torx-uri (T 20). 3 sunt accesibile pe sus, 3 pe sub contraaripa.
Dupa ce au fost scoase cele 6 suruburi, se trage de partea electronica si se sapara de partea hidraulica. Poze cu partea hidraulica dupa separare.
Desi nu recomandam, se poate merge cu masina, si cu ECU ABS scos. Doar ca trebuie izolat cu o punga (pt a nu intra mizerii) si trebuie tinut cont ca nu o sa aveti ABS si ASR (oricum nu aveati ca doar de aia va apucati de aceasta operatiune)
ECU ABS, demontat
Inainte de a decupa capacul superior, pentru a avea acces la componentele electronice, izolati partea inferioara a ECU-ului, pentru a prevenii intrarea corpurilor straine. Folositi o punga de plastic, fixata cu banda adeziva.
Cu ajutorul unui cutter, decupati capacul superior. Incet si cu rabdare. Atentie sa nu scapati lama prea adanc in interior si sa deteriorate iremediabil componentele electronice.
Se desface capacul.
Toate componentele sunt acoperite intr-un gel de cativa mm, turnat peste ele. Legaturile intre ele sunt asigurate de niste fire subtiri, pe langa care, firul de par sau scobitoarea sunt imense.
Cu ajutorul unei scobitori, apasand pe contactele aurite, am gasit problema. Cateva conexiuni desprinse boala acestor unitati de ABS.
Se indeparteaza cu ajutorul scobitorii, gelul care le acopera. Atentie la firele foarte firave.
Am incercuit conexiunile care a trebuie reparate.
Pentru refacerea conexiunilor, am folosit o lita foarte subtire. Am aplicat pe ea, cositor. Am curatat si am aplicat cositor si pe punctele de pe placa, unde trebuiau refacute conexiunile.
Letconul trebuie sa aiba un varf foarte, foarte subtire.
Conexiunile refacute, sub lupa
Dupa ce au fost refacute toate conexiunile, se pune capacul pese unitate, si se topeste pe margini, cu ajutorul letconului
Peste lipitura, am aplicat plastic (silicon) topit, cu ajutorul pistolului, pentru a preveni intrarea apei, umezelii, etc.
Se monteaza in oridenea inverse demontarii.
Rezultatul ABS si ASR perfect functional
Sursă articol:
http://vwforum.promotor.ro/topic/75813-diy-reparare-pompa-abs/