Veți avea nevoie de:
- aproximativ 60-90 de minute de muncă
- 2 x 1.5 Litri de antigel (asigurați-vă ca este G12 sau G12+)
- apă distilată
- rezervor antigel
- două cleme ( (1) 12-33mm (1) 5mm)
- șurubelniță în cruce și șurubelniță dreaptă
- o găleată destul de mare
- cârpă
- recipient
- rampă
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Intr-un recipient turnați intregul conținut al unuia dintre bidoanele de antigel (1,5 Litri). Umpleți bidonul de antigel cu apă distilată. Turnați apa distilată în recipient astfel încât să obțineți 3 Litri de antigel neconcentrat (50% apă distilată / 50% antigel).
Poziționați autoturismul pe rampă astfel încât să îl puteți ridica mai târziu.
Primul lucru care trebuie făcut este să deșurubați surubul ce fixează rezervorul de antigel. Apoi desprindeți rezervorul de la locul lui. Este fixat de cleme / balamale de plastic.
Deconectați senzorul de sub rezervor.
Există două furtune prinse de rezervorul pentru antigel cu ajutorul a două cleme. Demontați ambele furtune și introduceți-le intr-un recipient pentru că va curge antigel din ele. Observație: cele doua cleme sunt de unică folosință, deci nu le veți mai putea folosi din nou. Introduceți o șurubelniță dreaptă sub clemă și trageți. Faceți această operațiune cu atenție, pentru a nu fisura furtunele.
Acum, că ați dat jos rezervorul lichidului de răcire de pe vehicul înlocuiți-l cu unul nou prin conectarea furtunurilor / senzorilor / șuruburilor la loc.
După ce ați montat totul la loc puneți niște apă la încălzit.
Lăsați scos capacul rezervorului de antigel. Localizați bușonul de golire. Este chiar lângă alternator, pe partea șoferului. Există un dispozitiv de blocare și un senzor conectat pe un furtun. Scoateți clipsul ce ține fixat senzorul. Demontați senzorul și vedeți cum vechiul antigel va curge din vehicul
După ce s-a scurs tot antigelul în găleată, conectați senzorul înapoi și turnați apă până la nivelul maxim. Puneți capacul la rezervorul de antigel și porniți motorul. Puneți temperatura la HIGH și ventilatorul la cea mai mică turație. Așteptați până când din iese aer cald din gurile de ventilație.
De îndată ce prin ventilație iese aer cald, opriți motorul și goliți apa din instalația de răcire a motorului. Repetați acest proces de 4-5 ori, până când apa scursă din instalație va ieși curată.
Asigurați-vă că ați montat senzorul și clema de prindere a senzorului corespunzător și coborâți mașina de pe rampă.
După ce ați golit a patra sau a cincea oară instalația, ar trebui să mai rămână cel puțin 3 Litri de apă în instalație. Luați bidonul de antigel (1.5 Litri) pe care nu l-ați desfăcut încă și turnați-l în rezervorul de antigel. Turnați și amestecul 50/50 făcut anterior până la nivelul maxim. Este posibil să nu intre tot așa că pastrați-l pentru a-l folosi mai târziu. Porniți motorul și lăsați ventilația pornită pe high.
Asigurați-vă că motorul nu se supraîncălzește. Conduceți mașina în jurul blocului, după care vedeți nivelul antigelului (dacă mai trebuie completat sau nu).
Aruncați vechiul lichid de răcire în mod corespunzător.
Sursă :
http://audizine.com/forum/showthread.php/348585-Replace-Coolant-tank-amp-Coolant-Flush-1-8T-DIY-(PICS)