Tutorial: Cum se schimba filtrul de motorina la Golf 6 TDI ?
Se recomanda schimbarea filtrului de motorina la fiecare 15 000 km, dar daca sunteti mai „zgarciti” se poate schimba si la 30 000 km.
Materiale necesare:
- Filtru motorina
- Surubelnita torx T30
- 1/2 litri motorina (daca nu folositi VCDS)
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Filtrul de motorina se gaseste in compartimentul motor, in spatele farului din stanga (cum priviti la masina, din fata)
Exista 3 tipuri de carcase exterioare din documentarile mele, unul din ele are un surub de vizitare prin care se poate, iar cel de-al treilea, cum se observa in imaginea de mai jos, are buza mai lata.
Pentru tipul 1 si 2 filtru arata ca cel din partea de sus a imaginii si in cutie trebuie sa gasiti acel oring, iar tipul 3 este ma mic si nu are acel oring.
Diferenta intre tipul 1 si 2 este de fapt pozitionarea filtrului in carcasa, se observa in imaginea de mai jos
Procedura
Pasul 1
Se utilizeaza o surubelnita torx T30, se desfac cele 5 suruburi vizibile si se indeparteaza capacul filtrului. In cazul in care exista acel oring mentionat anterior, il gasiti pozuitionat ca in imagine
Pasul 2
Se inlocuieste filtrul cu cel nou.
Pasul 3
Daca nu aveti la indemana VCDS, e bine sa umpleti compartimentul filtrului cu motorina, pentru a nu dezamorsa pompa. Daca aveti la indemna VAG-COM/VCDS, se utilizeaza „Output Tests” din modulul „Engine” si se activeaza ON/OFF circuitul pompei de combustibil cate 1 minut (asa se recomanda, eu am folosit metoda clasica, am umplut compartimentul cu motorina). Se mai poate utiliza Blocul 35 din „Basic settings, repet, eu nu am facut-o si se activeaza/ON releul pompei de combustibil.
Pasul 4
Se inchide capacul carcasei si se infileteaza cele 5 suruburi.
Pasul 5
Se pornete motorul si se inspecteaza sa nu existe vreo scurgere
Sursa
http://vwforum.promotor.ro/topic/94241-golf-6jetta-tdi-diy-schimbare-filtru-motorina/