Problema frecventă a martorului de airbag la VW Passat B6
Mulți posesori de Passat 3C se confruntă frecvent cu aprinderea martorului de airbag și mesajul „Airbag Fault” pe computerul de bord. Aceasta problemă apare adesea după curățarea interiorului mașinii la spălătorie sau când scaunul este ajustat prea brusc înainte sau înapoi.
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Cauza principală a erorii de airbag
De vina prntru acesta eroare sunt 2 mufe amplasate pe traseul firelor de comanda a airbagului lateral din scaun, mufe localizate, una sub mocheta (in spatele unui capac de plastic) si una sub sezutul scaunului. Practic aceste mufe la bruscari ale scaunului se slabesc in timp si nu mai fac contact, automat rezultand eroarea.
Unelte necesare pentru reparație
1 x Cheie tubulara 8mm
1 x Adaptor cheie tip M10
1 x Cleste cu varfuri ascutite
1 x Cater
6 x Tuburi termocontractibile
1 x Bricheta simpla
1 x banda adeziva VW OEM Fabric Tape [000 979 950]
1 x cablu de diagnoza VAG-COM/VCDS.
Inainte de a incepe, asigurati-va ca ati scos cheia din contact. Optional, pentru siguranta puteti decupla borna + a bateriei.
Demontarea scaunului
- Dati atat spatarul scaunului cat si scaunul la maxim in spate si localizati suruburile de prindere pe care le desfaceti cu ajutorul adaptorului M10 pus la capatul unei chei tubulare de 8mm;
- Dupa ce le-ati scos pe cele din fata, dati scaunul la maxim in fata si localizati suruburile de prindere de pe spate unde veti folosi aceiasi cheie cu adaptor
- Scaunul in momentul acesta se va “ridica” la propiu si se va lasa pe spate
- Veti observa sub scaun cablajul care duce firele de sub mocheta la sezut. Acest cablaj este prins de scaun printr-o clema care se da foarte usor jos
- Scoateti capacul de protectie care acopera una din mufele de airbag, mufa de la senzorul de centura si alte mufe (in functie de echipare)
Procedura de reparație a mufei airbag
- Localizati mufa de la aribag (de culoare galbena) si folosind caterul taiati banda izoler cu care sunt prinse firele impreuna
- Folosind clestele taiati in ambele capete firele cat mai aproape de mufa de airbag (ca sa nu pierdeti din lungime)
- Dezizolati ambele seturi de 3 fire dupa ce le-ati taiat
- Introduceti pe o parte din fire, pe fiecare fir in parte cate un tub termocontractibil
- Prindeti impreuna ambele seturi de fire pe principiul “culoare la aceiasi culoare” (verde-verde, maro-maro, alb-alb)
NU COSITORITI firele de pe instalatia electrica, si mai ales la airbag nu cositoriti cu pistolul de lipit, acesta poate induce sarcini electrice catre igniterul de airbag care poate declansa. Nu stiu daca ati observat, dar NU EXISTA lipituri cu fludor pe instalatia electrica a masinii, rasucurea firelor si varnisul peste partea rasucita este suficienta, si , la cablurile cositorite si supuse la vibratii se rupe firul de unde se termina lipitura.
- Trageti pe rand cate un tub termocontractibil. Folosind bricheta veti incalzi usor fiecare tub.
- Veti observa cum el se strange si se muleaza dupa lipitura si dupa fir
- Scoateti din cutie banda adeziva OEM VW (VW Fabric tape – 000 979 950) si inveliti firele proaspat “lucrate”
- Dupa ce ati terminat, introduceti firul rezultat inapoi in locas si puneti capacul peste
Ati terminat cu prima parte, mergem catre mufa localizata fix sub sezutul scaunului. Procedura care va trebui urmata este aproximativ la fel
- taierea benzii adezive din jurul firelor cu ajutorul caterului
- “amputarea” mufei la ambele capete (cat mai aproape de ea) cu ajutorul clestelui
- dezizolarea firelor cu ajutorul clestelui
- introducerea pe fiecare fir a cate un tub termocontractibi
- prinderea firelor pe principiu un pic diferit fata de precedentul si anume: verde-albastru, maro-maro, alb-negru;
- trageti peste inadituri cate un tub termocontractil si folosind bricheta incalziti usor pana cand se muleaza dupa fir;
- Imbracati firele frumos pentru o lucrare “curata”
Procedura de diagnostic și ștergere a erorii cu VAG-COM/VCDS
Daca ati deconectat borna + a bateriei acum o puteti conecta inapoi pentru a putea pune contactul. Veti avea pe bord un mic pom de beculete pe langa eroarea obijnuita de airbag, si anume martorul de ESP si cel de volan, ambele de culoare galbena. NU va impacientati, aceste erori vor disparea dupa ce parcurgeti cativa metri cu masina (practic, sezonrul G85 a “pierdut” informatia lui de baza si miscand masina putin el o “reinvata”)
Cu ajutorul cablului de diagnoza VAG-COM/VCDS (minim ver. 607.3 – HEX-CAN) vom executa urmatoarea procedura:
[select]
[15 – Airbags]
[02 – Fault Codes]
[05 – Clear Codes]
Confirmati stergerea erori
[Done, Go Back]
Rezultatul:
Curatenia de dupa finalizarea lucrarii
Vă recomand ca, după ce ați terminat, să nu vă grăbiți să remontati scaunul până nu colectați murdăria observată. Nu în fiecare zi aveți ocazia să accesați zonele dintre consolă și scaun sau sub scaun, unde sunt șinele. Folosiți cu încredere o măturică sau, dacă aveți la îndemână, un aspirator portabil. Acesta este ideal pentru a curăța rapid și eficient murdăria din zonele greu accesibile, asigurând un interior curat.
Remontarea scaunului
Practic, asezati/fixati scaunul inapoi pe locurile destinate dupa ce ati terminat curatenia, iar cu ajutorul cheii tubulare de 8 mm cu adaptorul M10 la un capat, strangeti inapoi suruburile desfacute.
Sursa:
https://vwforum.ro/topic/74691-diy-indepartare-mufe-airbag-scaune-fata-legare-fire-pe-direct/#entry1472259