Tutorial inlocuire intinzator (variator) lant distributie. Motoarele 1.8T
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Piese necesare:
- Intinzator 058199088E (eu am ales SWAG, care a venit cu seria polizata si intr-un colt era vizibila sigla de audi…deci banuiesc ca tot acest intinzator vine si pe original) – necesar
- Garnitura intinzator 058198217 (am ales ELRING) – necesar
- Lant distributie 058109229B (firma producatoare pentru echiparea OE este IWIS la fel si pentru SWAG – asa ca am ales si acest reper SWAG care este IWIS reambalat) – acest reper nu este necesar, dar se recomanda inlocuirea lui.
- Garnitura capac supape 058198025A – nu este necesara inlocuirea garniturii, daca nu aveti pierderi de ulei sau daca a fost inlocuita inainte cu putin timp – (ELRING sau REINZ)
- Simering ax came (doar de la admisie puteti inlocui) – 038103085C (am ales ELRING)
- Spray curatitor + 0,5L nitro diluant
Scule necesare:
- trusa de tubulare;
- trusa de chei fixe/inelare;
- cheie dinamometrica;
- torx T30
- set imbusuri
- set surubelnite
- presa pentru intinzator (cod OE 3366) – de obicei vine cu intinzatorul nou
- blocator pentru amortizorul hidraulic de la distributie (recomandat)
- lac de unghii J
Pasul 1
Se indeparteaza capacul motor si capacul superior de la distributie
Pasul 2
Se aduce motorul la “semne”. (PMS cil. 1) – figura de mai jos
[stextbox id=”warning”]ATENTIE: Motorul se roteste doar de la arborele cotit cu o cheie de 19mm[/stextbox]
Pasul 3
Se vor demonta bobinele de inductie.
Pasul 4
Se vor demonta conductele de ventilatie din partea dreapta. Sunt 4 suruburi unde aveti nevoie de imbus de 5 (daca nu gresesc). Si 2 suruburi cu cap de 9mm. Recomand sa inlocuiti si colierele.
Pasul 5
Se de-clipseaza mufele de la injectoare
Pasul 6
Se slabesc piulitele de la capacul supapelor. Sunt 9 la nr.
Pasul 7
Se indeparteaza senzorul de pozitie de la axele cu came (se afla pe admisie)
Pasul 8
Se slabeste intinzatorul de la cureaua de distributie
Pasul 9
Se comprima amortizorul hidraulic si se introduce blocatorul, sa ramana in pozitie comprimata. (se poate si fara blocator, dar in acest caz va trebui il comprimati la loc si sa pastrati distanta de aprox 6-10mm) (poza este o ilustrare la A4 b6 amortizorul si rola arata putin diferit)
Pasul 10
Se demonteaza capacul si se spala cu nitrodiluant daca sunt depuneri.
Pasul 11
Se indeparteaza garnitura de la capac
Pasul 12
Sa faceti semn pe lantul de distributie si pinioanele de pe axele cu came (pentru siguranta vostra!) (cu lacul de unghii). Intre pinioane va trebui sa aveti 7 zale.
Pasul 13
Se comprima intinzatorul cu scula speciala 3366.
Pasul 14
Se vor indeparta protectiile de plastic impotriva stropirii de pe axa de admisie.
Pasul 15
Folosind torxul de T30 se slabesc suruburile de la capacele de la axele cu came. Sa incepeti din spate si sa faceti TREPTAT.
Pasul 16
Demontati intinzatorul si lantul de distributie. Cu aceasta ocazie puteti verifica si tachetii hidraulici. La 200-250.000 daca ati folosit ulei corespunzator si ati respectat intervalele de servicesare nu are trebui sa aveti probleme, eventual mici urme de pitting pe axele cu came.
Pasul 17
Se inlocuieste garnitura de la intinzator (prealabil sa curatati zona unde se monteaza)
Pasul 18
Se monteaza lantul si intinzatorul nou.
ATENTIE la semnele facute la pasul 12. Suruburile de la intinzator se vor strange cu 10Nm fiecare.
Pasul 19
Se strang suruburile de la axele cu came. TREPTAT. Cuplul de strangere 10Nm. Recomand sa faceti in 2 pasi. Apropiati suruburile, se strang cu 5Nm si la final cu 10Nm.
Pasul 20
Inlocuiti simeringul de la axa cu came de la admisie – daca este cazul (recomand – pentru ca in timp cauciucul isi pierde proprietatile, se intareste si produce uzuri pe axa cu came)
Pasul 21
Se procedeaza invers demontarii.
ATENTIE la cei 6-10mm de la amortizorul hidraulic. Piulita intinzatorului se va strange cu 27Nm.
Pasul 22
Inainte de a porni motorul verificati semnele de la distributie!!! Sus la axe si la fulia de arborele cotit. Daca nu e la semne se va demonta “fata” si reluati intreaga operatiune.
Sursa
http://vwforum.promotor.ro/topic/108792-diy-inlocuire-intinzator-lant-distribuite-motoarele-18t/