Switch-ul pedalei de frână este o componentă importantă a sistemului de frânare pentru mașinile VW Golf IV, Jetta IV și Bora. Acesta controlează luminile de frână și ajută la funcționarea corectă a cruise control-ului. Dacă luminile de frână nu se aprind când apăsați pedala sau rămân aprinse tot timpul, este posibil ca switch-ul să fie defect și să fie nevoie să îl înlocuiți.
ATENȚIE! Acest material are scop exclusiv informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune rezultate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere!
Instrumente și Materiale Recomandate
Pentru a face această reparație cu ușurință, vă recomandăm următoarele produse care vă pot fi de mare ajutor:
- Switch de Pedală de Frână Compatibil: Recomandăm achiziționarea unui switch de pedală de frână de tip A, B, C sau D compatibil cu modelul dvs. VW. Un switch de calitate asigură o funcționare corectă și prevenirea problemelor comune de sistem de frânare.
- Set Profesional de Unelte pentru Mecanici Auto: Un set complet de scule este esențial pentru orice lucrare auto, inclusiv pentru înlocuirea switch-ului pedalei de frână. Acest kit include toate uneltele de care aveți nevoie pentru a realiza instalarea în siguranță și eficient.
- Manual de Reparație VW Golf IV, Jetta IV și Bora: Un manual detaliat pentru modelele VW vă poate ajuta să înțelegeți mai bine pașii de întreținere și reparație, oferindu-vă mai multă încredere în a efectua singuri astfel de lucrări.
Tipuri de Switch-uri pentru Pedala de Frână
Imaginea de mai jos arată un exemplu de switch-uri noi pentru pedala de frână (tipurile „B”, „C” sau „D”, cu codul produsului 1J0 945 511 și litera corespunzătoare). Dacă switch-ul pe care doriți să îl instalați este diferit (de exemplu, tipul „A”), consultați secțiunea „Instalarea switch-ului de tip A” de la sfârșitul tutorialului. Dacă ați achiziționat un switch nou, este cel mai probabil versiunea „D”, iar instrucțiunile de instalare prezentate aici sunt valabile.
Pistonul switch-ului este auto-reglabil și se va comprima ușor atunci când îl instalați. Nu montați switch-ul cu contactul pus și nu îl rotiți în poziția de blocare cu pedala de frână apăsată, deoarece acest lucru poate deteriora mecanismul intern.
Imaginea de mai jos arată switch-ul deblocat si blocat.
IMPORTANT
Din cauza modului în care VW a proiectat switch-ul, o parte a mecanismului intern se poate rupe în momentul în care switch-ul este rotit în poziție FĂRĂ ca pistonul să fie complet comprimat împotriva tensiunii arcului său. Acesta este motivul pentru care mulți oameni, inclusiv distribuitorii, strică switch-urile în timpul instalării. De aceea, atunci când instalați un switch nou, este foarte important ca pistonul să fie comprimat împotriva tensiunii arcului; altfel, switch-ul se va rupe și va trebui să cumpărați unul nou. De asemenea, trebuie să se stabilească corect lungimea pistonului, astfel încât luminile de frână să se aprindă cu o mișcare minimă a pedalei de frână.
Cum Să Instalezi Switch-ul Pedalei de Frână Tip B, C sau D
Pregătirea Switch-ului
1. Pregătirea switch-ului: Asigurați-vă că switch-ul este deblocat și că pistonul este complet extins. Un switch nou ar trebui să fie deja în această stare.
Montarea Switch-ului
2. Montarea switch-ului în suport: Apăsați pedala de frână până la podea și introduceți switch-ul în suport. Suportul care ține switch-ul de lumină de frână este indicat de săgeata galbenă în imaginea de mai jos. Gaura din consolă nu este simetrică, astfel că switch-ul poate fi introdus doar într-un singur mod. Partea superioară a găurii are forma unui romb (săgeata roșie), iar partea inferioară este pătrată (săgeata albastră). Asigurați-vă că partea cu cablajul este în sus, iar switch-ul este rotit ușor contra sensului acelor de ceasornic.
3. Menținerea pedalei de frână apăsată: În timp ce pedala este apăsată, asigurați-vă că switch-ul rămâne bine poziționat și nu se mișcă.
4. Introducerea switch-ului în suport: Introduceți switch-ul nou în suport. Partea cu cablajul trebuie să fie orientată în sus, la un unghi de aproximativ 35-45° contra sensului acelor de ceasornic, așa cum este indicat de săgeata galbenă în imaginea de mai jos.
Notă: În imagine, pedala de frână este neapăsată, deoarece am avut nevoie de ambele mâini pentru a face fotografia. În acest moment, pedala ar trebui să fie apăsată complet. Trebuie să auziți un clic care confirmă că lungimea pistonului este setată corect.
5. Blocarea switch-ului: În timp ce țineți switch-ul în loc (fără să îl lăsați să se miște înapoi), eliberați pedala de frână și trageți switch-ul încet înapoi până când se oprește, așa cum este indicat de săgeata roșie în imagine. Ar trebui să auziți un clic când pistonul se comprimă, ceea ce confirmă că lungimea pistonului este setată corect. Apoi, rotiți switch-ul în sensul acelor de ceasornic până când se fixează în poziție.
6. Mențineți switch-ul apăsat ferm în suport și rotiți partea cu cablajul la un unghi de 35-45° în sensul acelor de ceasornic, până când se fixează în poziție, conform indicațiilor din imaginea de mai jos.
Conectarea și Verificarea Switch-ului
7. Conectarea cablurilor: Conectați cablurile la switch, conform imaginii de mai jos. După conectare, switch-ul ar trebui să fie instalat corect și să funcționeze corespunzător.
8. Verificarea funcționării: Testați luminile de frână pentru a vă asigura că se aprind și se sting corect.
Instalarea Switch-ului de Tip A
Instalarea switch-ului de lumini de frână de tip A (vezi imaginea de mai jos – pistonul este indicat de săgeata galbenă, iar corpul de săgeata roșie) este mult mai simplă decât instalarea switch-urilor de tip B, C și D. Urmați pașii de mai jos pentru a instala un switch de tip A:
- Trageți pistonul complet afară.
- Apăsați pedala de frână complet.
- Introduceți switch-ul în gaura din suport și rotiți-l 90° în sensul acelor de ceasornic pentru a-l fixa.
- Ridicați pedala de frână încet pentru a seta lungimea corectă a pistonului.
- Verificarea funcționării: Asigurați-vă că luminile de frână funcționează corect.
Atenționări Importante
- Nu instalați switch-ul cu contactul pus: Acest lucru poate deteriora mecanismul intern.
- Comprimarea completă a pistonului: Asigurați-vă că pistonul este complet comprimat înainte de a bloca switch-ul în poziție, altfel mecanismul intern se poate rupe.
- Poziționarea corectă: Dacă switch-ul iese din suport în timpul instalării, scoateți-l complet și reluați procesul de instalare.
- Setarea corectă a lungimii pistonului: Este important ca lungimea pistonului să fie setată corect pentru ca luminile de frână să se aprindă la cea mai mică mișcare a pedalei de frână.
Probleme Comune și Soluții
Din cauza designului său, switch-ul se poate rupe în timpul instalării, chiar dacă procedura este corectă. Dacă se întâmplă acest lucru, repetați procesul de instalare, asigurându-vă că pistonul este complet comprimat înainte de rotire. Urmați pașii corect pentru a evita deteriorarea switch-ului.
Pentru a avea o instalare reușită și a evita problemele comune, urmați pașii de mai sus cu atenție. Dacă aveți întrebări sau dificultăți, consultați manualul mașinii sau apelați la un specialist.