EGR-ul se afla in partea dreapta a motorului (partea soferului) si are forma unei „sticlute cu gat”, este fixata in 2 suruburi lungi stranse in capat cu piulita:
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Incepeti prin a scoate capacul motorului, nu inainte de a scoate furtunul. Capacul se scoate prin ridicare (nu fortati), in fiecare colt, unde va iesi singur si usor din clema. Imediat ce se scoate capacul veti avea liber acces la motor si veti vedea imediat valva EGR (conform pozei de mai sus). Spatiul de lucru de care veti dispune in acel loc va fi relativ acceptabil, avand in vedere faptul ca veti putea linistiti sa introduceti mainile intre motor si ventilatore-radiator:
Scoateti cu atentie mufa pozitionata deasupra valvei, daca nu vrea sa iasa nu o fortati pentru ca are ceva ani si se poate rupe, incercati sa lucrati cat mai finut posibil pentru a preveni alte probleme:
Dupa ce ati scos mufa, urmeaza desurubarea piulitelor care tin valva in loc cu o cheie, dupa care se scot suruburile, care au o lungime de aprox 4-6 cm. In cazul in care surubul este oxidat si piulita nu se misca, folositi cu atentie si masura spray degripant si incercati din nou. Piulitele sunt pozitionate la baza valvei:
Acum puteti scoate valva din locul ei. Intre gaurile prin care trec suruburile se afla un orificiu de aprox 1-1.5 cm. Folositi un spray de curatare special, si aplicati atata spray cat este nevoie, pentru a curge depunerile si praful din ea. Dupa ce ati curatat bine EGR-ul se sterge bine si se pune inapoi repetand in mod invers operatiunea prezentata mai sus.
Dupa ce ati montat totul la loc, aceasta valva necesita o adaptare cu VAG-comul.
Sursa:
https://vwforum.ro/topic/66114-diy-curatare-valva-egr-motorizari-14-16-benzina/