Uneltele necesare
- filtru de motorina conform specificatiilor de pe masina dumneavoastra
- lavete
- chei TORX T20 pentru desfacerea suruburilor capacului filtrului
- vas pentru colectarea motorinei si o pompa de vacuum ca sa scoateti motorina din suportul filtrului
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
IMPORTANT !
1. Inainte de a incepe operatia, se spala cu apa si detergent zona adiacenta filtrului si carcasa filtrului. Se clateste cu apa. Este foarte important ca zona de lucru sa fie curata pentru a nu introduce impuritati. Este important ca in timpul operatiei sa nu intre praf in filtru.
2. E necesar ca in zona unde lucrati sa nu fie praf (deci nu lucrati pe marginea drumului)
3. Mare grija cand scoateti capacul, unde il sprijiniti, ca sa fie curata zona. O punga de plastic curata poate fi folosita pt a proteja capacul
4. Nu bagati lavete folosite in corpul filtrului... e de preferat sa se foloseasca servetele absorbante (de unica intrebuintare) care nu se scamoseaza.
5. Daca aveti pompa de vacuum, e mai bine sa amorsati filtrul dupa cum urmeaza: a. asamblati filtrul la loc (nu turnati motorina de loc b. desfaceti furtunul catre pompa de medie presiune c. cu pompa de vacuum, trageti motorina pana incepe sa iasa pe stut, dupa care mai trageti 200ml. Astfel sunteti siguri ca nu ajunge motorina nefiltrata in pompele- injector!
6. Filtrul de mai sus e pt cartus UFI. Exista si alte tipuri care implica inlocuirea unor oringuri (5 la numar) pe capacul filtrului.
PASUL 1:
Se citeste codul de pe filtrul de motorina, pentru a sti ce tip de cartus filtrant cumparam. Pozitia filtrului de motorina este evidentiata in imaginea de mai jos.
PASUL 2:
Se desfac cu grija suruburile cu cheia TORX T20
PASUL 3:
Se scoate capacul filtrului si se da intr-o parte. Se scoate motorina din filtru cu ajutorul pompei de vacuum, adica se introduce furtunasul subtire la fel cum este in imaginea de mai jos si se da la pompa pana curge in vasul colector.
Dupa ce s-a scos toata motorina se extrage filtrul vechi.
[stextbox id=”warning”]Folositi o punga de plastic curata pentru a proteja capacul[/stextbox]
Filtrul nou (alb) si filtrul vechi (negru)
PASUL 4:
Se curata cu o laveta corpul fiiltrului pe interior.
[stextbox id=”warning”]Nu bagati lavete folosite in corpul filtrului. Preferabil este sa folositi servetele absorbante (de unica folosinta) care nu se scamoseaza.[/stextbox]
PASUL 5:
Se pune noul filtru in locasul lui, de asemenea se schimba garnitura de pe capac cu cea noua (filtrul nou cumparat ar trebui sa aiba in cutie si garnitura)
PASUL 6:
Se pune motorina pana se umple tot cartusul filtrant si apoi se pune capacul la loc. Se strang suruburile cu atentie. Porniti motorul si lasati-l la relanti cel putin un minut, fara a-l ambala.
Sursă :
http://vwforum.promotor.ro/topic/48335-inlocuire-filtru-de-motorina