Dacă autoturismul dvs începe să meargă deodată în trei cilindri și se aprinde în bord martorul luminos „check engine” de la ECU cel mai probabil ănseamnă că o bobină de inducție a cedat.
Ce aveți nevoie:
- bobina de inducție
- set chei Torx
- șurubelniță mare
- o unealtă cu o lamă plată (cuțit de bucătarie)
- cheie fixă 8mm
ATENȚIE ! Acest material este în scop pur informativ.
Nu ne asumăm responsabilitatea pentru eventualele daune provocate.
Urmați acest tutorial pe propria răspundere !
Pasul 1
Dacă de abia ați circulat cu mașina, lasați motorul să se răacească. De asemenea, asigurați-vă că motorul este oprit când începeți operațiunea. Bobinele de inducție generează tensiune înaltă și poate fi dureros dacă șe atingeți în timpul funcționării.
Deschideți capota și dați jos capacul motorului. Trageți în sus de fiecare colț al capacului și va ieși. Îndepărtați furtunul de aerisire din dreptul mâinii dvs drepte și puneți capacul motorului într-un loc sigur.
Iată cele 4 bobine de inducție (imaginea de mai jos). Dacă trebuie să le înlocuiți pe toate 4 desfaceți șuruburile Torx și tregți în sus tot ansamblul. Puteți desface și capacul pentru umplere ulei ca să vă faceți mai mult loc.
Dacă trebuie să înlocuiți doar o bobină de inducție atunci scoateți pe rând câte una și porniți motorul ca să vedeți care dintre ele este defectă.
[stextbox id=”warning”]Înainte de a porni motorul asigurați-vă că nu ați lăsat nici un obiect în compartimentul motor pentru a preveni orice tip de accident.[/stextbox]
Pentru a demonta doar o bobină de indcție, poziționați un instrument cu o lamă lată și subțire (cuțit) sub bobină și trageți cu atenție în sus. După aceea deconectați mufa care intră în bobină.
Repetați procesul pentru fiecare bobină în parte pentru a afla care dintre ele este cea defectă. După ce ați descoperit-o pe cea defectă înlocuiți-o cu cea nouă. Asezați-o în gaură cam la jumatatea distanței și conectați mufa. Apăsați ușor dar ferm. Ar trebui să intre la locul ei destul de ușor. Dacă ați scos șuruburile torx, montați-le înapoi.
Pasul 2
Acum autovehiculul ar trebui să meargă puțin mai bine ca înainte, La relanti s-ar putea să meargă încă în hopuri dar vom rezolva și această problemă.
Montați capacul motorului înapoi. Nu uitați să reconectați furtunul de aerisire. Acum deconctați bateria, folosind cheia fixă de 8 mm. Lăsați bateria deconectată aproximativ jumătate de oră. Lipsa curentului va reseta calculatorul mașinii (ECU) iar motorul va funcționa lin la repornire.
Conectați bateria înapoi și porniți motorul. Lăsați-l la relanti 10 minute. Martorul ECU de pe bord ar trebui să se stingă iar mașina să meargă la fel de bine ca înainte.
Sursă articol:
https://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=141031